Wednesday, June 17, 2009

Malas, malas, malas.. Kenapa?

Been asking myself, why I am so lazy lately.. Malas exercise, malas masak, malas kemas rumah, malas nak buat ibadat, malas nak puasa sunat, malas nak baca Al-Mathurat, malas nak tahajud, malas nak baca Al-Quran... segala-galanya malas...


In my condition, I should be very istiqamah bangun malam, solat sunat byk2, puasa, mengaji..because I have a lot to ask from HIM. I am asking the Creator to heal my health condition, to give me Zuriat, to invite me & My mum to Hajj this year, to ease my life in this world and the hereafter, etc..


I am repeatedly asking HIM a favour, tapi sentiasa alpa untuk beribadah padanya... kenapa? What should I do?



Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim, Ya Haiyyul Ya Qaiyyum, Ya Rabbal 'Alamin...

Ya Allah, yang melaksanakan segala hajat...
Ya Allah, yang menerima segala permintaan....


Lemah aku, kuatkanlah
Lalai aku, ingatkanlah
Jahil aku, pandaikanlah
Kotor hati aku, bersihkanlah
Gelap hati aku, terangkanlah
Keras hati aku, lembutkanlah
'Ujub riya' aku, ikhlaskanlah
Takabbur zalim aku, tawadhu'kanlah
Salah aku, maafkanlah
Dosa aku, ampunkanlah
Kejahatan aku, taubatkanlah
Susah aku, angkatkanlah
Sempit aku, lapangkanlah
Sakit aku, sembuhkanlah
Uzur aku, sihatkanlah
Segala urusan aku, permudahkanlah
Segala masalah aku, selesaikanlah.


Aku tiada kaya, hanya Engkau yang maha kaya
Aku tiada kuat, hanya Engkau yang maha kuasa
Aku tiada pandai, hanya Engkau yang maha bijaksana
Aku adalah hambaMu yang lemah
Aku adalah hambaMu yang terlalu banyak salah


Jadikanlah aku hambaMu yang taat
Jadikanlah aku hambaMU yang solih
Jadikanlah aku hambaMU yang taqwa
Jadikanlah aku hambaMU yang bertaubat
Jadikanlah aku hambaMU yang rajin beribadah


Peliharakan aku dari syirik
Peliharakan aku dari murtad
Peliharakan aku dari mengikut kafir
Peliharakan aku dari dosa maksiat
Peliharakan aku dari dunia hingga akhirat


Amin....

No comments:

Post a Comment