Monday, May 25, 2009

Nostalgia 'Kesakitan'...

Sedikit sebanyak, HSG procedure yang telah ku lalui tu mengembalikan nostalgia sakit yang telah 5 bulan ku tinggalkan. Adakah sakitku akan berakhir atau berkurangan setelah habis 6 bulan mengambil Zoladex ?

Hati tertanya-tanya, adakah Allah akan mudahkan urusan ku untuk mendapat zuriat dan menyembuhkan penyakitku? Pakar mengatakan sakit ku tiada ubat, melainkan kehamilan, buang rahim atau bertahan sehingga putus haid. Allah telah nyatakan, setiap penyakit ada ubatnya, kecuali mati...Cuma aku belum ketemu ubatnya...Hanya Allah yang mengetahui dan padaNya lah aku harus meminta dan sentiasa bersangka baik..... 

Ya Allah Kau yang Maha Agung, penuh dengan kasih sayang melimpah ruah dan pemberi perlindungan dan pertolongan. Kau berikan kesudahan yang baik utk aku dan suamiku. Pimpinlah kami dengan kalimah syahadahMu di saat akhir kami. Dakaplah kami dalam kelembutan rahmatMu dan Kau berikan yang terbaik bagi kami. Terimalah kami dalam keredhaanMu dan berikan kami maghfirahMU bagi setiap dosa-dosa dari perbuatan, tuturkata atau detik hati.

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim Ya Wahab, berikan aku kekuatan utk mengharungi kemelut hidupku dan ringankan bebanan deritaku dengan kifarah bagi setiap dosa-dosaku yang lampau.

Ya Allah Ya Baari’ sembuhkanlah penyakitku ini dan anugerahkan kesihatan yg sempurna utkku dan suami. Ya Allah Ya Rahman Ya Wahab anugerah dan permudahkan aku dan suami utk mendapat zuriat yg sempurna yg dirahmati, diberkati dan dipelihara oleh MU. Ya Allah. Kau mudahkanlah yang sukar bagi kami Kau lenyapkan kedukaan hatiku dan sayu hatiku.

Ya Allah, Ya Ghaffur, ampunkanlah dosa2 kami, berikan keimanan dan kesihatan yang sempurna, hati yang khusyu’ dan lidah yang sentiasa berzikir nama-Mu Ya Allah, rezeki yang melimpah, halal lagi suci.  Ya Allah, lapangkanlah dada kami, tenangkanlah kebimbanganku dan berikanlah kesabaran pada kami, kurniakanlah kami kebaikan di dunia ini, dan kemenangan dengan mendapat ni’mat syurga dan keselamatan dari api neraka, serta peliharalah kami dari azab siksa kubur dan neraka.

Amin Ya Rabbil Alamin.

No comments:

Post a Comment