Saturday, July 18, 2009

Sakit lagi ker???

These past few days, terasa berada dalam ngeri dan takut..Terasa ada kesakitan bawah perut.Rasa macam rahim membengkak.. Hati tertanya-tanya, am I going to be in pain again?

Last month was my last Zoladex injection, within 2 months I should have my period, then I will know for sure whether the treatment is succesfull or not. The problem is, I have started to feel the pain and bloated stomach..takutnya!!!

Ya Allah tolonglah hamba mu ini..Please, please let me be cured for me to have children...let me be cured to serve my husband, let me be cured to feel the joy of  motherhood...

Risalah utk Pesakit
Wahai pesakit yang mengadu kesakitan.Wahai pesakit yang sedang diuji dan diduga! Wahai pesakit yang kehilangan nikmat kesihatan! Sesungguhnya penyakit yang anda alami sebenarnya tidak menghilangkan kelazatan nikmat illahi, bahkan sebaliknya. Sesuatu nikmat yang diperolehi secara berterusan sebenarnya tidak akan memberi kesan kepada diri sehinggalah kita kehilangan nikmat tersebut walaupun sementara.

Sebagai contohnya, jika tidak kerana kegelapan, nescaya nikmat cahaya tidak akan diketahui. Jika tidak kerana kesejukan maka nikmat kepanasan tidak akan diketahui. Jika tidak kerana lapar nescaya nikmat kelazatan ketika makan tidak akan diketahui. jika tidak kerana dahaga maka nikmat minum air ketika dahaga tidak akan diketahui. Jika TIDAK KERANA PENYAKIT, NESCAYA NIKMAT KESIHATAN YANG KITA HIRUP SELAMA INI TIDAK AKAN DIKETAHUI.

Sesungguhnya penyakit yang anda alami ibarat sebuku sabun yang datang untuk mencuci dan membersihkan kotoran yang terdapat di badan anda. Membersihkan dosa-dosa anda. Penyakit yang bersifat sementara akan pergi setelah selesai menjalankan tugasnya. Allah Yang Maha Berkuasa dan Dia menyediakan terlalu banyak nikmat kepada manusia supaya manusia dapat mengecapinya. oleh itu, Dia juga berhak untuk menurunkan pelbagai jenis penyakit sebagaimana Dia memberikan nikmat kesihatan dan kesembuhan kepada manusia.

Membaca risalah diatas sedikit sebanyak membuatkan rasa syukur atas sakit yang dianugerahkan..tapi susahnya utk merasa tenang dengan keredhaan yang jitu dan nyata. Perasaan sentiasa diganggu rasa terkilan dan bertanya-tanya kenapa dan mengapa... Astaghfirullah...

Ampunkan aku Ya Allah, dikala aku tidak bersyukur diatas nikmatmu yang sungguh luarbiasa banyaknya. Dikala aku persoalkan anugerahmu kepada ku, dikala aku alpa yang sebenarnya Engkau lebih mengetahui apa yang terbaik untukku.. Ampunkan aku Ya Allah...

Laila haillah anta subha nakainni kuntu minadzalimin....

No comments:

Post a Comment